avatar

Więcej o mnie

Ostatnie zdjęcia

Statystki roczne

2014 baton rowerowy bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl 2010 button stats bikestats.pl

Pogoda

Wykres roczny blog rowerowy daro908.bikestats.pl
stat4u

Czerwiec, 2011

Podjazdy:470 m

Przełecz Siodło od Buczkowic-Orle Gniazdo (rekord km miesięcznie - 674km)

Czwartek, 30 czerwca 2011 · dodano: 30.06.2011 | Komentarze 2

Dzisiaj czasu nie było za wiele, a miałem ochotę trochę się zmęczyć. Zdecydowałem się w związku z tym na jakaś terenową jazdę - wybrałem Przełęcz Siodło. Początek trasy w miarę przyzwoity ale po jakichś 500m zaczyna się błotko, kamienie, gałęzie. Cała trasa dosyć trudna technicznie, cały czas trzeba szukać optymalnego toru jazdy między kamieniami. Dwa odcinki około 100m nie do przejechania - za duże kamory, trzeba je potraktować z buta. Na Siodle trochę się pozmieniało odkąd byłem tam ostatni raz, zrobili tam prawie skrzyżowanie, pojawiły się jakieś nowe drogi (trzeba będzie je wszystkie sprawdzić). Zjechałem do Szczyrku przez osiedle Zapalenica.
Na koniec postanowiłem wjechać jeszcze na Orle Gniazdo żeby zrobić fotkę przełęczy siodło z daleka - na tym zdjęciu widać skąd wzięła się nazwa przełęczy.

Początek wspinaczki na przełecz Siodło © daro908

Podjazdy:360 m

Lipowa, Szczyrk i znowu deszcz

Środa, 29 czerwca 2011 · dodano: 29.06.2011 | Komentarze 0

Dzisiaj wybrałem się najpierw do Godziszki celem było sprawdzenie dokąd prowadzi droga która jeszcze nie jechałem, okazało się, ze prowadzi wgłąb lasu, po przejechaniu około 1km zawróciłem bo nie miałem czasu na błądzenie po lasach.
Następnie przypomniałem sobie, że zastanawiałem się wiele razy nad jeszcze inną drogą. Jadąc do Lipowej przed kościołem w lewo widać długą prostkę, pojechałem tam dzisiaj ale niestety 1km i jest brama z zakazem wjazdu i informacją, ze jest to gospodarstwo rolne.
W tym momencie zaczęły się już zbierać jakieś czarne chmury, pojechałem jeszcze do Szczyrku zaczęło się rozjaśniać aż nagle wracając już, znienacka zaatakowały mnie ogromne krople deszczu. Udało się jednak zrobić zaplanowane 30 km.

Podjazdy:220 m

Miało już nie padać, grrrrrr

Wtorek, 28 czerwca 2011 · dodano: 28.06.2011 | Komentarze 1

Wybrałem się dopiero po 17, świeciło pięknie słońce, aż tu nagle po 30 minutach zaczął padać deszcz. Wracałem w lekkim deszczu na szczęście droga jeszcze była sucha, jutro znowu trzeba będzie pooglądać błotniki na allegro ;)

Podjazdy:840 m

Na granicę Słowacką - Glinka (pierwsza setka )

Niedziela, 26 czerwca 2011 · dodano: 26.06.2011 | Komentarze 5

Trasa w większości prowadzi czerwonym szlakiem rowerowym z Bielska-Białej na Słowację. Pominęliśmy odcinek omijający Węgierską Górkę i Milówkę, powodem było duże zagęszczenie kundli na metr kwadratowy (ten kawałek prowadzi wśród zabudowań gdzie właściciele nie uznają ogrodzeń i psy biegają gdzie chcą, banda trzech chyba z wścieklizną przegoniła nas i wróciliśmy na główną drogę).

Dalej kierujemy się już trasą rowerową do Rajczy, następnie Ujsoły i Glinka. Brakowało tutaj jednak jakichś podjazdów, przez prawie dwie godziny czekaliśmy aż zacznie się jakiś podjazd i dopiero jakieś 3 km przed celem (granicą) droga zaczyna piąć się pod górę i po raz pierwszy prędkość na naszych licznikach spada poniżej 20 km/h. Niestety bardzo szybko wyłoniły się zabudowania dawnego przejścia granicznego co oznaczało, że zawracamy.

Krótka sesja zdjęciowa i rozpoczynamy powrót, teraz okazuje się, że te 3 ostatnie km podjazdu były strome - na dole zerkam na licznik maksymalnej prędkości :O 71,2km/h.

Powrót do domu tymi samymi drogami, podjazdu około 80km z Radziechowych do Lipowej nie pokonujemy w tempie w jakim zwykle się go pokonuje ale mimo to decydujemy się jeszcze zwiększyć ilość przewyższeń robiąc sobie premię z lotnym finiszem obok leśniczówki w Zimniku. Na koniec runda honorowa po Buczkowicach.

I tym właśnie sposobem przejeżdżam swoja pierwszą w życiu "setkę" wg mnie w przyzwoitym czasie jak na rower górski.

Przejście graniczne Polska - Słowacja (Glinka) © daro908

To ja - trzeba było to uwiecznić © daro908

Grzesiek też chciał zaznaczyc że tutaj był :) - nie ma konta na BS :/ © daro908

Licznik - nie często oglądam takie liczby na nim © daro908

Podjazdy: 20 m

Nieplanowana przejażdżka

Sobota, 25 czerwca 2011 · dodano: 25.06.2011 | Komentarze 4

Inicjatorem dzisiejszej wycieczki była moja zona, tak to prawda - dalej jestem zaskoczony (oczywiście pozytywnie). Niestety pogoda nie pozwoliła na dłuższy wyjazd ale jak to mówią "pierwsze koty za płoty" i mam nadzieję, ze kiedyś tam w przyszłości spędzimy jakiś wspólny rowerowy urlop :)
Kategoria Z kimś, Asfalt, 0-30 km

Podjazdy:770 m

Przełęcz Salmopolska-Orle Gniazdo-Lipowa

Piątek, 24 czerwca 2011 · dodano: 24.06.2011 | Komentarze 2

Miało dzisiaj być spokojnie bez żadnych podjazdów ale jakoś tak lekko się kręciło, ze nawet nie wiem kiedy wyjechałem na Przełęcz Salmopolską, co prawda rekordu czasowego nie pobiłem (+2min) ale nie musiałem łapać oddechu przez kolejne 5min po zejściu z roweru.
Szybki zjazd do Szczyrku - jak dla mnie bo dla dwóch kolegów na kolarkach którzy mnie wyprzedzili i po chwili zniknęli z zasięgu wzroku z pewnością moja jazda nie była zbyt szybka :).
Potem pomyślałem, że skoro jeden podjazd poszedł tak gładko to coś jeszcze trzeba zaatakować, wybór padł na Orle Gniazdo skąd zjechałem do Biłej.
Na koniec szybka pętelka do Lipowej z której wracałem już w lekkim deszczu.

Przełęcz Salmopolska © daro908

Przełęcz Salmopolska - widok w stronę Wisły © daro908

Orle Gniazdo - widok na Skrzyczne © daro908

Kategoria Sam, Asfalt, 30-60 km

Podjazdy:420 m

Leśna-Twardzorzeczka-Szczyrk

Środa, 22 czerwca 2011 · dodano: 22.06.2011 | Komentarze 2

Na ścianie w pracy wisi mapa i na tej mapie zauważyliśmy, że w okolicach miejscowości Leśna zaznaczona jest jakaś zabytkowa osada. Wybrałem się tam dzisiaj - szukałem, szukałem i niestety nie znalazłem.

Po nieudanych poszukiwaniach skręciłem w stronę Twardzorzeczki celem dojechania do Lipowej skąd prowadzi już znana mi na pamięć droga do Buczkowic. Tak przy okazji to do Twardorzeczki przydałoby się wysłać przedstawicieli jakiegoś schroniska dla psów bo tyle ile tam kundli biega po drodze to nie ma nigdzie w okolicy, całe hordy (jeszcze nigdy na drodze 2km nie wypiąłem tyle razy butów z pedałów :)

Na koniec odwiedziłem jeszcze Szczyrk - od wczoraj nic się tam nie zmieniło :) i tym sposobem zrobiłem ładną 40-tkę ;)

Widok z Twardzorzeczki w kierunku Węgierskiej Górki © daro908

Kategoria Sam, Asfalt, 30-60 km

Podjazdy:210 m

Szczyrk-Lipowa - lajtowo ;)

Wtorek, 21 czerwca 2011 · dodano: 21.06.2011 | Komentarze 2

Drogi mokre, chlapało po oczach to i za szybko nie chciało się jechać. Pokręciłem się trochę po okolicy, po drodze z nudów wpadł mi o głowy pomysł co zjeść na kolację i czym prędzej pojechałem do domu, rozpaliłem ognisko i zjadłem pyszną kiełbachę.

Podjazdy:320 m

Szczyrk-Godziszka-Szczyrk Solisko

Poniedziałek, 20 czerwca 2011 · dodano: 20.06.2011 | Komentarze 0

Takie tam kręcenie się po okolicy. Najpierw z braku planu jak zwykle do Szczyrku ale dojeżdżając przestraszyłem się ogromnej chmury. Zawróciłem i kierowałem się w stronę Lipowej, niestety w Godziszce ta sama chmura zaszła mnie od drugiej strony i zaatakowała gwałtownymi opadami. Postanowiłem mimo wszystko się nie poddawać, kolejny nawrót i ponowna próba dotarcia do Szczyrku - tym razem udana, dojechałem na Solisko, zrobiłem ostry finisz do połowy pierwszej prostki podjazdu po czym wróciłem do domu.
Ciężko się dzisiaj kręciło - powodem był dosyć silny wiatr.

Podjazdy:590 m

Szczyrk Malinów + pętelka (Kalna-Łodygowice-Wilkowice-Bystra-Buczkowice)

Niedziela, 19 czerwca 2011 · dodano: 19.06.2011 | Komentarze 1

Pogoda była dzisiaj niepewna więc dalsze wypady wyeliminowałem (początkowo planowałem małą Pętlę Beskidzką). Z braku planu standardowo pojechałem do Szczyrku na Solisko i tutaj mała zmiana - podjazd do Malinowa (w lewo na Solisku) zamiast na Przełęcz Salmopolską.
W trakcie powrotu do Buczkowic powstał plan zrobienia pętelki z której można w razie ulewy szybko wrócić do domu i tym oto sposobem udało się przejechać 50km. Nie jest to to co planowałem na dzisiaj ale zawsze coś.